Ongebruikt materiaal 2017/2018

Soms maak je werk en plannen die om welke reden dan ook blijven liggen:

Vergroening & Digitalisering
Download het Word document innovatie acquisitie groningen waarin ik economische strategie op 4 niveau’s rond vergroening en digitalisering aan de provincie heb meegegeven, inclusief eigenlijk best een paar toffe plannen als aanbeveling. Vergroening en digitalisering zijn kernthema’s geworden.

Harley Davidson
In 2018 hemelde Trump Harley Davidson op als op en top Amerikaans bedrijf. En begon daarna een handelsoorlog. Waarop HD zei: dan bouwen we onze motoren wel elders. Trump boos. Prachtig moment om op in te haken met een Lubach-stijl video om een nieuw geplande TopDutch site (die nooit kwam…) te promoten. Met een club ondernemers werd een campagne gebrainstormd. Met als resultaat het serieuze bericht: We are the land of open trade. De knipoog: Let’s build Harley’s in Amerika! (Amerika in Drenthe dan 😉 Murica (PDF) werd enthousiast omarmd door het TopDutch kernteam. We zouden zelf beelden schieten van Harley rijdende bikers in de drie Noordelijke provincies. En we zouden biker emblemen maken voor op je jacks, en coole plakplaatjes tattoos verspreiden, maar het plan werd vertraagd en uiteindelijk gecancelled. Weg momentum… 

Superheroes
Een bedrijf als Tesla is cool. Makkelijk om er een campagne rond op te hangen. Maar de chemie sector is niet echt hip. Hoe maak je chemie sexy? Niet door het te hebben over C’s en H’s maar door het te hebben over de chemie tussen mensen en bedrijven. Dat mensen die in de groene chemie werken zoals Ben Feringa eigenlijk superhelden zijn. En als superhelden samenwerken, dan ontstaat pas echt chemie en kunnen ze elke nemesis verslaan. Door dit te vertalen in coole animaties en in te zetten op educatie en jongeren trek je nieuw talent aan, en talent is een magneet voor te acquireren bedrijven. Een hero/hub/hygiene campagne met letterlijk de nadruk op hero. Een serieus bericht aan de wereld hoe we voorop lopen met groene chemie, waterstof, CO2 reductie, verpakt in een coole heldencampagne. Eerste aanzet hier: topdutch superheroes (Word bestand). Dit plan was geaccordeerd binnen het TopDutch kernteam maar er werd vervolgens niks mee gedaan. Weg chemie haha. 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s